WEKO3
アイテム
今こそ進取の時:図書館員の新たなスキルと能力要件
https://jpcoar.repo.nii.ac.jp/records/232
https://jpcoar.repo.nii.ac.jp/records/2327a494798-1daa-444a-9342-3b0a19a198ce
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | その他 / Others(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-03-30 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 今こそ進取の時:図書館員の新たなスキルと能力要件 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Time to Adopt: Librarians’ New Skills and Competency Profiles | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | eリサーチ | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 能力 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 職務明細 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 図書館 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | e-research | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | competencies | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | job profiles | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | libraries | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_1843 | |||||
資源タイプ | other | |||||
著者 |
シュミット, バージット
× シュミット, バージット× カラルコ, パスカル× クッチーマ, イリナ× シーラー, キャスリン× Schmidt, Birgit× Calarco, Pasca× Kuchma, Iryna× Shearer, Kathleen |
|||||
抄録(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 図書館は電子化がもたらす変革と電子的学術情報基盤の最前線にあり、また一方、文化遺産のコレクションの管理、整理にもあたっている。それに伴い、研究サイクル全体を通してeリサーチをサポートできるよう、図書館員の、情報や知識との新しい関わり方や、スキルや能力要件を再考する必要性が生じてきている。本稿では、「Eリサーチと学術コミュニケーションを支援する図書館員の能力に関する合同作業部会」の調査結果を紹介する。 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | On the one hand, libraries are at the forefront of the digital transformation and digital information infrastructures, on the other, they manage and curate cultural heritage collections. This brings about new ways of engagement with information and knowledge and the need to rethink skills and competency profiles – which enable librarians to support e-research all along the research cycle. This paper presents findings of the joint Task Force on Librarians' Competencies in Support of E-Research and Scholarly Communication. | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | author |